Národní bezpečnostní úřad přijme:
- Referent státní správy – mezinárodní organizace a právo
Náplň práce:
- příprava pozic České republiky a její zastupování v pracovních orgánech EU, NATO a na dalších mezinárodních fórech relevantních pro oblast kybernetické bezpečnosti,
- podpora při vytváření strategických dokumentů, legislativních materiálů a dohod o vnitrostátní a mezinárodní spolupráci,
- spolupráce s jinými rezorty v oblasti kybernetické bezpečnosti a oblastech souvisejících (např. počítačová kriminalita, kybernetická obrana, lidská práva v kyberprostoru),
- podíl na organizaci a účast na národních a mezinárodních cvičeních kybernetické bezpečnosti,
- podpora činností Úřadu při provádění zákona o kybernetické bezpečnosti.
Požadavky:
- vysokoškolské vzdělání v oblasti právo, mezinárodní vztahy, bezpečnostní studia, teritoriální studia či obdobné,
- výborná znalost angličtiny (min. C1 společného evropského referenčního rámce), francouzština a další jazyky výhodou,
- dobrý psaný projev a prezentační dovednosti v českém i anglickém jazyce,
- orientace v problematice mezinárodní bezpečnosti a zahraniční politiky, povědomí o hrozbách v kybernetické bezpečnosti,
- schopnost práce v mezinárodním prostředí (např. studium v zahraničí či dlouhodobá stáž),
- kontextuální myšlení,
- pečlivost a schopnost samostatné práce,
- zájem o další sebevzdělávání v oboru,
- práce s výpočetní technikou na vysoké uživatelské úrovni,
- ochota cestovat v rámci ČR i zahraničí.
Výhodou:
- pracovní zkušenost (i formou stáže) v mezinárodní mezivládní organizaci,
- orientace v českém právním řádu a mezinárodním právu veřejném,
- orientace v problematice IT a bezpečnosti informací,
- povědomí o fungování státní správy.
Nabízíme:
- práci v příjemném, moderním prostředí,
- práci v mladém, dynamickém kolektivu,
- přístup k moderním technologiím,
- profesní a jazykové vzdělávání,
- zázemí stabilní státní instituce,
- pracovní a platové podmínky v souladu se zákoníkem práce a nařízením vlády č. 564/2006, v platném znění.
Místo výkonu práce je Brno. Inzerovaná pozice je k dispozici od 1. ledna 2017.
Součástí přijímacího řízení je provedení bezpečnostního řízení k uchazeči dle zákona č. 412/2005 Sb., v platném znění.
- Referent státní správy – administrativní podpora „KII/VIS“ týmu
Náplň práce:
- administrativní podpora týmu „KII/VIS“,
- administrativní podpora aplikace zákona č. 181/2014 Sb., o kybernetické bezpečnosti a o změně souvisejících zákonů (zákon o kybernetické bezpečnosti) a souvisejících právních předpisů,
- administrativní podpora výkonu kontroly plnění povinností uložených zákonem o kybernetické bezpečnosti,
- administrativní podpora při jednání se zainteresovanými stranami v oblasti kybernetické bezpečnosti,
- administrativní podpora při vydávání podzákonných právních aktů,
- organizační podpora při plánování událostí.
Požadujeme:
- minimálně SŠ vzdělání zakončené maturitní zkouškou,
- uživatelská znalost práce s PC,
- pokročilá znalost MS Office,
- znalost anglického jazyka – min. úroveň B2,
- velmi dobré organizační schopnosti,
- schopnost pracovat samostatně,
- výborné komunikační dovednosti,
- vysokou pečlivost,
- reprezentativní vystupování,
- kontextuální myšlení a sebejistotu,
- schopnost práce v týmu,
- odolnost v zátěžových situacích,
- ochotu učit se novým věcem,
- řidičský průkaz sk. B.
Výhodou:
- orientace v oblasti ICT a kybernetické bezpečnosti,
- znalost fungování státní správy,
- znalost projektového řízení,
- znalost některého dalšího světového jazyka,
- praxe na administrativní pozici, případně v oboru zabývajícím se krizovým řízením, právem, správním řízení, bezpečností ICT,
- zkušenosti s prací na komplexních a dlouhodobých projektech,
- iniciativní přístup,
- základní orientace v legislativě – zejména znalost těchto právních předpisů:
- zákon o kybernetické bezpečnosti
- krizový zákon,
- správní řád,
- kontrolní řád.
Nabízíme:
- práci v příjemném, moderním prostředí,
- práci v mladém, dynamickém kolektivu,
- přístup k moderním technologiím,
- profesní a jazykové vzdělávání,
- zázemí stabilní státní instituce,
- pracovní a platové podmínky v souladu se zákoníkem práce a nařízením vlády č. 564/2006, v platném znění.
Místo výkonu práce je Brno.
Součástí přijímacího řízení je provedení bezpečnostního řízení k uchazeči dle zákona č. 412/2005 Sb., v platném znění.
- Referent státní správy – Národní centrum PRS
Popis práce:
- podílí se na koordinaci implementace veřejně regulované služby (PRS) systému Galileo v ČR,
- podílí se na bezpečnostní správě provozu PRS,
- podílí se na vypracování a aktualizaci provozních předpisů při využití PRS,
- reprezentuje Úřad, resp. ČR v pracovních skupinách programu Galileo (EU) řešících problematiku PRS,
- podílí se na činnosti v oblasti osvěty a propagace využití služby PRS,
- plní administrativní úkony spojené s výše uvedeným.
Požadavky:
- vysokoškolské technické vzdělání se zaměřením na oblast globálních navigačních družicových systémů,
- samostatnost a odpovědnost při výkonu agendy,
- vynikající organizační schopnosti a time management,
- schopnost týmové spolupráce,
- diskusní a prezentační schopnosti a dovednosti,
- výborné vyjadřovací schopnosti v písemném i mluveném projevu,
- znalost anglického jazyka slovem i písmem min. úroveň C1,
- základní znalost fungování institucí EU,
- příjemné a reprezentativní vystupování,
- ochota cestovat v rámci ČR i zahraničí,
- předpoklady pro získání osvědčení fyzické osoby na stupeň TAJNÉ.
Výhodou:
- znalost/zkušenost se službami GNSS pro autorizované uživatele (Galileo PRS, GPS PPS),
- předchozí zkušenosti s prací s utajovanými informacemi,
- znalost druhého světového jazyka (francouzština, němčina),
- odolnost ve stresových situacích,
- iniciativní a systematický přístup při řešení zadaných úkolů,
- zkušenost s prezentací před auditoriem.
Místo výkonu práce je Brno/Praha.
Nabízíme:
- práci v příjemném prostředí,
- přístup k moderním technologiím,
- profesní a jazykové vzdělávání,
- zázemí stabilní státní instituce, pracovní a platové podmínky v souladu se zákoníkem práce a nařízením vlády č. 564/2006, v platném znění.
Součástí přijímacího řízení je provedení bezpečnostního řízení k uchazeči dle zákona č. 412/2005 Sb., v platném znění.
- Referent státní správy – cvičení kybernetické bezpečnosti, vzdělávání a osvěta
Popis práce:
- kompletní příprava a organizace národních a mezinárodních cvičení kybernetické bezpečnosti včetně tvorby scénářů,
- reprezentace Úřadu při organizaci cvičení vůči partnerským organizacím na národní i mezinárodní úrovni,
- činnost v oblasti osvěty a vzdělávání v ČR i ve světě,
- účast na tvorbě vzdělávacích a osvětových aktivit v oblasti kybernetické bezpečnosti,
- administrativní úkony spojené s výše uvedeným.
Požadavky:
- vysokoškolské vzdělání,
- samostatnost a odpovědnost při výkonu agendy,
- vynikající organizační schopnosti,
- smysl pro detail, preciznost a výborný time management,
- týmovou spolupráci a prezentační dovednosti,
- výborné vyjadřovací schopnosti v písemném a mluveném projevu,
- znalost anglického jazyka slovem i písmem min. úroveň B2, další jazyky výhodou,
- dobré analytické schopnosti, kritické a kontextuální myšlení včetně orientace v mezinárodních/světových souvislostech,
- vlastní invence a kreativita při řešení úkolů,
- práce s výpočetní technikou na vysoké uživatelské úrovni,
- sledování trendů a schopnost průběžného sebevzdělávání v oboru,
- příjemné a reprezentativní vystupování,
- ochotu cestovat v rámci ČR i zahraničí.
Výhodou:
- předchozí zájem a orientace v oblasti kybernetické bezpečnosti a informačních a komunikačních technologií,
- komplexní zájem o bezpečnostní problematiku,
- odolnost ve stresových situacích,
- iniciativní a systematický přístup,
- zkušenost se zdvořilostní a formální korespondencí,
- zkušenost s prezentací před publikem.
Místo výkonu práce je Brno.
Nabízíme:
- práci v příjemném prostředí,
- přístup k moderním technologiím,
- možnost spolupráce na projektech v oblasti kybernetické bezpečnosti,
- profesní a jazykové vzdělávání,
- zázemí stabilní státní instituce, pracovní a platové podmínky v souladu se zákoníkem práce a nařízením vlády č. 564/2006, v platném znění.
Součástí přijímacího řízení je provedení bezpečnostního řízení k uchazeči dle zákona č. 412/2005 Sb., v platném znění.
- Incident Handler
Juniorská nebo Seniorská pozice podle zkušeností
Náplní činnosti je řešení bezpečnostních incidentů a komunikace se zapojenými subjekty. Dále analýza hlášených incidentů a návrh efektivních protiopatření. Zaměstnanec se bude zaměřovat na penetrační testování jak po metodické, tak po praktické stránce včetně dalšího vzdělávání v této oblasti.
Základní požadavky:
- vysokoškolské vzdělání se zaměřením na IT,
- znalost síťových protokolů, především TCP/IP rodiny 4 a 6,
- znalost aplikačních protokolů (DNS, HTTP(S), SMTP, …),
- znalost základních bezpečnostních protokolů (PKI, SSL, IPSec, PGP, DNSSEC, …),
- základní znalost systémů IDS, IPS a konceptu firewallu,
- znalost nejběžnějších typů útoků na IT infrastrukturu (DoS, DDoS, rootkit, buffer overflow, password cracking, …),
- znalost systémů Unix-based a Windows,
- porozumění anglickému technickému textu, schopnost psát jednoduché texty v angličtině.
Výhodou:
- zkušenosti s penetračním testováním,
- znalost prostředí BackTrack nebo Kali,
- certifikace Certified Ethical Hacker (CEH) nebo podobná.
Místo výkonu práce je Brno.
Nabízíme:
- práci v příjemném prostředí,
- přístup k moderním technologiím,
- možnost spolupráce na projektech v oblasti kybernetické bezpečnosti,
- profesní a jazykové vzdělávání,
- zázemí stabilní státní instituce, pracovní a platové podmínky v souladu se zákoníkem práce a nařízením vlády č. 564/2006, v platném znění.
Součástí přijímacího řízení je provedení bezpečnostního řízení k uchazeči dle zákona č. 412/2005 Sb., v platném znění.
- Referent státní správy – průmyslová bezpečnost
Náplň činnosti:
- zpracování žádosti podnikatele v rámci provádění bezpečnostního řízení o vydání osvědčení podnikatele,
- vyhodnocování splňování podmínek pro vydání osvědčení podnikatele u držitelů osvědčení podnikatele,
- přímá komunikace a metodická činnost se žadateli o vydání osvědčení podnikatele, komunikace s orgány státní správy a institucemi,
- zpracování dílčích rozborů a zpráv o situaci na úseku ochrany utajovaných informací u podnikatelů v ČR,
- analýza a zaujímání stanovisek k různým materiálům z bezpečnostního a ekonomického hlediska,
- příprava a vypracování správních rozhodnutí.
Požadavky:
- ukončené vysokoškolské vzdělání ekonomického nebo bezpečnostního směru,
- dobrá orientace v právním řádu ČR,
- dobrá orientace v právních předpisech upravujících podnikání v České republice (občanský zákoník, živnostenský zákon, zákon o obchodních korporacích, zákon o veřejných rejstřících),
- znalost práce na PC,
- velmi dobré analytické schopnosti a myšlení,
- vyjadřovací schopnosti v písemném a mluveném projevu,
- pečlivost, přesnost a odpovědnost,
- odolnost vůči psychické zátěži,
- praxe v oblasti účetnictví podnikatelů výhodou.
Místo výkonu práce je Praha.
Nabízíme:
- práci v příjemném prostředí,
- přístup k moderním technologiím,
- profesní a jazykové vzdělávání,
- zázemí stabilní státní instituce,
- pracovní a platové podmínky v souladu se zákoníkem práce a nařízením vlády č. 564/2006, v platném znění.
Součástí přijímacího řízení je provedení bezpečnostního řízení k uchazeči dle zákona č. 412/2005 Sb., v platném znění.
- Referent státní správy - právník
Popis práce:
- příprava a vypracování správních rozhodnutí,
- analýza a zaujímání stanovisek k různým materiálům z právního hlediska,
- právní podpora odborných útvarů Úřadu
Požadavky:
- ukončené vysokoškolské vzdělání právního směru,
- dobrá orientace v právním řádu ČR,
- znalost práce na PC,
- velmi dobré analytické schopnosti a myšlení,
- vyjadřovací schopnosti v písemném a mluveném projevu,
- odolnost proti stresu,
- praxe v právní oblasti výhodou
Místo výkonu práce je Praha.
Nabízíme:
- práci v příjemném prostředí,
- přístup k moderním technologiím,
- možnost spolupráce na projektech v oblasti kybernetické bezpečnosti,
- profesní a jazykové vzdělávání,
- zázemí stabilní státní instituce, pracovní a platové podmínky v souladu se zákoníkem práce a nařízením vlády č. 564/2006, v platném znění.
Součástí přijímacího řízení je provedení bezpečnostního řízení k uchazeči dle zákona č. 412/2005 Sb., v platném znění.
- IT Server Administrator (MS Windows a Linux)
Náplň práce:
- správa Windows serverů (minimálně verze 2012R2, 2008)
- správa Linux serverů (RedHat 7.x)
- odpovědnost za funkčnost serverové infrastruktury
- realizuje dohodnutá optimalizační opatření
- podle potřeby zajišťuje instalaci a implementaci nového vybavení/softwaru
- aktivně se účastí projektů ICT - poskytuje konzultační služby projektovým týmům v rámci jejich oblasti odbornosti.
Místo výkonu práce bude Praha, Brno.
Požadavky:
- SŠ nebo VŠ vzdělání
- praxe min. 2 roky v obdobné pozici
- všeobecný rozhled v oblasti IT klientských a serverových technologií
- Microsoft Windows server na úrovni domény (2008, 2012)
- velmi dobrá znalost Active Directory, Group Policy, SCOM, SCCM, WSUS, Microsoft Exchange (2007 a vyšší)
- velmi dobrá znalost Linuxové serveru RedHat Enterprise Linux verze 6 a 7
- znalost virtualizace na bázi KVM - RedHat Entterpise Virtualization
- znalost virtualizace HYPER-V
- velmi dobrá znalost TCP/IP, DHCP, DNS, L2 a L3 komunikace
- znalost iDRAC, iLO, IMM
- znalost SAN technologií výhodou
- znalost podnikových procesů a jejich provázanost v informačních technologiích
- analytické a logické myšlení
- svědomitost a důslednost
- výborné komunikační schopnosti
- schopnost týmové spolupráce
- samostatné projektové řízení
- dobrá znalost Office produktů (LibreOffice a MS Office)
- anglický jazyk na technické úrovni – schopnost řešit incidenty slovem i písmem
Nabízíme:
- práci v příjemném prostředí,
- přístup k moderním technologiím,
- profesní a jazykové vzdělávání,
- zázemí stabilní státní instituce,
- pracovní a platové podmínky v souladu se zákoníkem práce a nařízením vlády č. 564/2006, v platném znění.
Součástí přijímacího řízení je provedení bezpečnostního řízení k uchazeči dle zákona č. 412/2005 Sb., v platném znění.
- Referent státní správy – specialista SW
náplní činností je především Vývoj kryptografických prostředků dle zákona č. 412/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
Požadavky:
- vysokoškolské vzdělání technického nebo matematického směru (zaměření na informační technologie),
- praktické zkušenosti s vývojem SW aplikací a programováním v prostředí .NET (Visual Studio) nebo Java výhodou
- znalosti z oblasti kryptologie a bezpečnosti informačních technologií výhodou,
- předchozí zkušenosti z vývoje, hodnocení nebo testování kryptografických prostředků nebo informačních a komunikačních systémů výhodou,
- praktické zkušenosti se správou a provozem kryptografických prostředků výhodou,
- znalost angličtiny umožňující práci s odborným textem,
- aktivní a tvůrčí přístup k řešeným úkolům.
Práce je možná i pro absolventy vysoké školy se znalostmi z oblasti kryptologie a informačních technologií.
Místo výkonu práce je Praha.
Nabízíme:
- práci v příjemném prostředí,
- přístup k moderním technologiím,
- profesní a jazykové vzdělávání,
- zázemí stabilní státní instituce,
- pracovní a platové podmínky v souladu se zákoníkem práce a nařízením vlády č. 564/2006, v platném znění.
Součástí přijímacího řízení je provedení bezpečnostního řízení k uchazeči dle zákona č. 412/2005 Sb., v platném znění.
- Referent státní správy – specialista HW
náplní činností je především Vývoj kryptografických prostředků dle zákona č. 412/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
Požadavky:
- vysokoškolské vzdělání technického nebo matematického směru (zaměření na informační technologie),
- praktické zkušenosti s vývojem HW a programováním v prostředí VHDL výhodou,
- znalosti z oblasti kryptologie a bezpečnosti informačních technologií výhodou,
- předchozí zkušenosti z vývoje, hodnocení nebo testování kryptografických prostředků nebo informačních a komunikačních systémů výhodou,
- praktické zkušenosti se správou a provozem kryptografických prostředků výhodou,
- znalost angličtiny umožňující práci s odborným textem,
- aktivní a tvůrčí přístup k řešeným úkolům.
Práce je možná i pro absolventy vysoké školy se znalostmi z oblasti kryptologie a informačních technologií.
Místo výkonu práce je Praha.
Nabízíme:
- práci v příjemném prostředí,
- přístup k moderním technologiím,
- profesní a jazykové vzdělávání,
- zázemí stabilní státní instituce,
- pracovní a platové podmínky v souladu se zákoníkem práce a nařízením vlády č. 564/2006, v platném znění.
Součástí přijímacího řízení je provedení bezpečnostního řízení k uchazeči dle zákona č. 412/2005 Sb., v platném znění.
- Operátor vládního CERT
Základní požadavky:
- vysokoškolské vzdělání se zaměřením na IT,
- znalost síťových protokolů, především TCP/IP rodiny 4 a 6,
- znalost aplikačních protokolů (DNS, HTTP(S), SMTP, …),
- znalost základních bezpečnostních protokolů (PKI, SSL, IPSec, PGP, DNSSEC, …),
- základní znalost systémů IDS, IPS a konceptu firewallu,
- znalost nejběžnějších typů útoků na IT infrastrukturu (DoS, DDoS, rootkit, buffer overflow, password cracking, …),
- znalost systémů Unix-based a Windows,
- porozumění anglickému technickému textu, schopnost psát jednoduché texty v angličtině.
Specifika pracovní pozice:
Zaměstnanec se bude zaměřovat na řešení bezpečnostních incidentů, komunikaci s národními a mezinárodními partnery a sdílení informací o incidentech. Druhou částí bude vytěžování veřejně dostupných informačních zdrojů a automatizace tohoto procesu. Dále hlubší analýza a korelace dat včetně dalšího sebevzdělávání v obou oblastech.
Výhodou:
- zkušenosti s incident handlingem,
- předchozí práce s ticketovacími systémy,
- metody business intelligence,
- nástoje na zpracování a analýzu big data,
- znalost prostředí technické a vazbové analýzy,
- kladný vztah k českému jazyku.
Místo výkonu práce je Brno.
Nabízíme:
- práci v příjemném prostředí,
- přístup k moderním technologiím,
- možnost spolupráce na projektech v oblasti kybernetické bezpečnosti,
- profesní a jazykové vzdělávání,
- zázemí stabilní státní instituce, pracovní a platové podmínky v souladu se zákoníkem práce a nařízením vlády č. 564/2006, v platném znění.
Součástí všech přijímacích řízení je provedení bezpečnostního řízení k uchazeči dle zákona č. 412/2005 Sb., v platném znění.
Sídlo Úřadu: Praha 5, Na Popelce 2/16.
Životopis zasílejte na adresu: |
---|
P.O.BOX 49, Praha 56, 150 06 |
Tel. 257 283 202, Mgr. Dagmar Urbancová, vedoucí personálního odboru |
e-mail: personalistika@nbu.gov.cz |
Vážení,
děkujeme Vám za Váš zájem o uplatnění v našem Úřadu. Pokud Vás nebudeme kontaktovat v příštích 14 dnech od podání Vaší žádosti, považujte prosím žádost za "nerealizovanou". Nemáme bohužel kapacitu, abychom mohli reagovat na všechny žádosti o uplatnění, které průběžně dostáváme. Přesto si dovolíme ponechat Vaši žádost v databázi po dobu 2 měsíců a v případě dodatečné potřeby Vás budeme kontaktovat. Děkujeme za pochopení.
Personální oddělení