Národní bezpečnostní úřad přijme:

  • Referent státní správy – mezinárodní organizace a právo

    Náplň práce:
    • příprava pozic České republiky a její zastupování v pracovních orgánech EU, NATO a na dalších mezinárodních fórech relevantních pro oblast kybernetické bezpečnosti,
    • podpora při vytváření strategických dokumentů, legislativních materiálů a dohod o vnitrostátní a mezinárodní spolupráci,
    • spolupráce s jinými rezorty v oblasti kybernetické bezpečnosti a oblastech souvisejících (např. počítačová kriminalita, kybernetická obrana, lidská práva v kyberprostoru),
    • podíl na organizaci a účast na národních a mezinárodních cvičeních kybernetické bezpečnosti,
    • podpora činností Úřadu při provádění zákona o kybernetické bezpečnosti.

    Požadavky:
    • vysokoškolské vzdělání v oblasti právo, mezinárodní vztahy, bezpečnostní studia, teritoriální studia či obdobné,
    • výborná znalost angličtiny (min. C1 společného evropského referenčního rámce), francouzština a další jazyky výhodou,
    • dobrý psaný projev a prezentační dovednosti v českém i anglickém jazyce,
    • orientace v problematice mezinárodní bezpečnosti a zahraniční politiky, povědomí o hrozbách v kybernetické bezpečnosti,
    • schopnost práce v mezinárodním prostředí (např. studium v zahraničí či dlouhodobá stáž),
    • kontextuální myšlení,
    • pečlivost a schopnost samostatné práce,
    • zájem o další sebevzdělávání v oboru,
    • práce s výpočetní technikou na vysoké uživatelské úrovni,
    • ochota cestovat v rámci ČR i zahraničí.

    Výhodou:
    • pracovní zkušenost (i formou stáže) v mezinárodní mezivládní organizaci,
    • orientace v českém právním řádu a mezinárodním právu veřejném,
    • orientace v problematice IT a bezpečnosti informací,
    • povědomí o fungování státní správy.

    Nabízíme:
    • práci v příjemném, moderním prostředí,
    • práci v mladém, dynamickém kolektivu,
    • přístup k moderním technologiím,
    • profesní a jazykové vzdělávání,
    • zázemí stabilní státní instituce,
    • pracovní a platové podmínky v souladu se zákoníkem práce a nařízením vlády č. 564/2006, v platném znění.

    Místo výkonu práce je Brno. Inzerovaná pozice je k dispozici od 1. ledna 2017.

    Součástí přijímacího řízení je provedení bezpečnostního řízení k uchazeči dle zákona č. 412/2005 Sb., v platném znění.
  • Referent státní správy – administrativní podpora „KII/VIS“ týmu

    Náplň práce:
    • administrativní podpora týmu „KII/VIS“,
    • administrativní podpora aplikace zákona č. 181/2014 Sb., o kybernetické bezpečnosti a o změně souvisejících zákonů (zákon o kybernetické bezpečnosti) a souvisejících právních předpisů,
    • administrativní podpora výkonu kontroly plnění povinností uložených zákonem o kybernetické bezpečnosti,
    • administrativní podpora při jednání se zainteresovanými stranami v oblasti kybernetické bezpečnosti,
    • administrativní podpora při vydávání podzákonných právních aktů,
    • organizační podpora při plánování událostí.

    Požadujeme:
    • minimálně SŠ vzdělání zakončené maturitní zkouškou,
    • uživatelská znalost práce s PC,
    • pokročilá znalost MS Office,
    • znalost anglického jazyka – min. úroveň B2,
    • velmi dobré organizační schopnosti,
    • schopnost pracovat samostatně,
    • výborné komunikační dovednosti,
    • vysokou pečlivost,
    • reprezentativní vystupování,
    • kontextuální myšlení a sebejistotu,
    • schopnost práce v týmu,
    • odolnost v zátěžových situacích,
    • ochotu učit se novým věcem,
    • řidičský průkaz sk. B.

    Výhodou:
    • orientace v oblasti ICT a kybernetické bezpečnosti,
    • znalost fungování státní správy,
    • znalost projektového řízení,
    • znalost některého dalšího světového jazyka,
    • praxe na administrativní pozici, případně v oboru zabývajícím se krizovým řízením, právem, správním řízení, bezpečností ICT,
    • zkušenosti s prací na komplexních a dlouhodobých projektech,
    • iniciativní přístup,
    • základní orientace v legislativě – zejména znalost těchto právních předpisů:
      • zákon o kybernetické bezpečnosti
      • krizový zákon,
      • správní řád,
      • kontrolní řád.

    Nabízíme:
    • práci v příjemném, moderním prostředí,
    • práci v mladém, dynamickém kolektivu,
    • přístup k moderním technologiím,
    • profesní a jazykové vzdělávání,
    • zázemí stabilní státní instituce,
    • pracovní a platové podmínky v souladu se zákoníkem práce a nařízením vlády č. 564/2006, v platném znění.

    Místo výkonu práce je Brno.

    Součástí přijímacího řízení je provedení bezpečnostního řízení k uchazeči dle zákona č. 412/2005 Sb., v platném znění.
  • Referent státní správy – Národní centrum PRS

    Popis práce:
    • podílí se na koordinaci implementace veřejně regulované služby (PRS) systému Galileo v ČR,
    • podílí se na bezpečnostní správě provozu PRS,
    • podílí se na vypracování a aktualizaci provozních předpisů při využití PRS,
    • reprezentuje Úřad, resp. ČR v pracovních skupinách programu Galileo (EU) řešících problematiku PRS,
    • podílí se na činnosti v oblasti osvěty a propagace využití služby PRS,
    • plní administrativní úkony spojené s výše uvedeným.

    Požadavky:
    • vysokoškolské technické vzdělání se zaměřením na oblast globálních navigačních družicových systémů,
    • samostatnost a odpovědnost při výkonu agendy,
    • vynikající organizační schopnosti a time management,
    • schopnost týmové spolupráce,
    • diskusní a prezentační schopnosti a dovednosti,
    • výborné vyjadřovací schopnosti v písemném i mluveném projevu,
    • znalost anglického jazyka slovem i písmem min. úroveň C1,
    • základní znalost fungování institucí EU,
    • příjemné a reprezentativní vystupování,
    • ochota cestovat v rámci ČR i zahraničí,
    • předpoklady pro získání osvědčení fyzické osoby na stupeň TAJNÉ.

    Výhodou:
    • znalost/zkušenost se službami GNSS pro autorizované uživatele (Galileo PRS, GPS PPS),
    • předchozí zkušenosti s prací s utajovanými informacemi,
    • znalost druhého světového jazyka (francouzština, němčina),
    • odolnost ve stresových situacích,
    • iniciativní a systematický přístup při řešení zadaných úkolů,
    • zkušenost s prezentací před auditoriem.

    Místo výkonu práce je Brno/Praha.

    Nabízíme:
    • práci v příjemném prostředí,
    • přístup k moderním technologiím,
    • profesní a jazykové vzdělávání,
    • zázemí stabilní státní instituce, pracovní a platové podmínky v souladu se zákoníkem práce a nařízením vlády č. 564/2006, v platném znění.

    Součástí přijímacího řízení je provedení bezpečnostního řízení k uchazeči dle zákona č. 412/2005 Sb., v platném znění.
  • Referent státní správy – cvičení kybernetické bezpečnosti, vzdělávání a osvěta

    Popis práce:
    • kompletní příprava a organizace národních a mezinárodních cvičení kybernetické bezpečnosti včetně tvorby scénářů,
    • reprezentace Úřadu při organizaci cvičení vůči partnerským organizacím na národní i mezinárodní úrovni,
    • činnost v oblasti osvěty a vzdělávání v ČR i ve světě,
    • účast na tvorbě vzdělávacích a osvětových aktivit v oblasti kybernetické bezpečnosti,
    • administrativní úkony spojené s výše uvedeným.

    Požadavky:
    • vysokoškolské vzdělání,
    • samostatnost a odpovědnost při výkonu agendy,
    • vynikající organizační schopnosti,
    • smysl pro detail, preciznost a výborný time management,
    • týmovou spolupráci a prezentační dovednosti,
    • výborné vyjadřovací schopnosti v písemném a mluveném projevu,
    • znalost anglického jazyka slovem i písmem min. úroveň B2, další jazyky výhodou,
    • dobré analytické schopnosti, kritické a kontextuální myšlení včetně orientace v mezinárodních/světových souvislostech,
    • vlastní invence a kreativita při řešení úkolů,
    • práce s výpočetní technikou na vysoké uživatelské úrovni,
    • sledování trendů a schopnost průběžného sebevzdělávání v oboru,
    • příjemné a reprezentativní vystupování,
    • ochotu cestovat v rámci ČR i zahraničí.

    Výhodou:
    • předchozí zájem a orientace v oblasti kybernetické bezpečnosti a informačních a komunikačních technologií,
    • komplexní zájem o bezpečnostní problematiku,
    • odolnost ve stresových situacích,
    • iniciativní a systematický přístup,
    • zkušenost se zdvořilostní a formální korespondencí,
    • zkušenost s prezentací před publikem.

    Místo výkonu práce je Brno.

    Nabízíme:
    • práci v příjemném prostředí,
    • přístup k moderním technologiím,
    • možnost spolupráce na projektech v oblasti kybernetické bezpečnosti,
    • profesní a jazykové vzdělávání,
    • zázemí stabilní státní instituce, pracovní a platové podmínky v souladu se zákoníkem práce a nařízením vlády č. 564/2006, v platném znění.

    Součástí přijímacího řízení je provedení bezpečnostního řízení k uchazeči dle zákona č. 412/2005 Sb., v platném znění.
  • Incident Handler
    Juniorská nebo Seniorská pozice podle zkušeností

    Náplní činnosti je řešení bezpečnostních incidentů a komunikace se zapojenými subjekty. Dále analýza hlášených incidentů a návrh efektivních protiopatření. Zaměstnanec se bude zaměřovat na penetrační testování jak po metodické, tak po praktické stránce včetně dalšího vzdělávání v této oblasti.

    Základní požadavky:
    • vysokoškolské vzdělání se zaměřením na IT,
    • znalost síťových protokolů, především TCP/IP rodiny 4 a 6,
    • znalost aplikačních protokolů (DNS, HTTP(S), SMTP, …),
    • znalost základních bezpečnostních protokolů (PKI, SSL, IPSec, PGP, DNSSEC, …),
    • základní znalost systémů IDS, IPS a konceptu firewallu,
    • znalost nejběžnějších typů útoků na IT infrastrukturu (DoS, DDoS, rootkit, buffer overflow, password cracking, …),
    • znalost systémů Unix-based a Windows,
    • porozumění anglickému technickému textu, schopnost psát jednoduché texty v angličtině.

    Výhodou:
    • zkušenosti s penetračním testováním,
    • znalost prostředí BackTrack nebo Kali,
    • certifikace Certified Ethical Hacker (CEH) nebo podobná.

    Místo výkonu práce je Brno.

    Nabízíme:
    • práci v příjemném prostředí,
    • přístup k moderním technologiím,
    • možnost spolupráce na projektech v oblasti kybernetické bezpečnosti,
    • profesní a jazykové vzdělávání,
    • zázemí stabilní státní instituce, pracovní a platové podmínky v souladu se zákoníkem práce a nařízením vlády č. 564/2006, v platném znění.

    Součástí přijímacího řízení je provedení bezpečnostního řízení k uchazeči dle zákona č. 412/2005 Sb., v platném znění.
  • Referent státní správy – průmyslová bezpečnost

    Náplň činnosti:
    • zpracování žádosti podnikatele v rámci provádění bezpečnostního řízení o vydání osvědčení podnikatele,
    • vyhodnocování splňování podmínek pro vydání osvědčení podnikatele u držitelů osvědčení podnikatele,
    • přímá komunikace a metodická činnost se žadateli o vydání osvědčení podnikatele, komunikace s orgány státní správy a institucemi,
    • zpracování dílčích rozborů a zpráv o situaci na úseku ochrany utajovaných informací u podnikatelů v ČR,
    • analýza a zaujímání stanovisek k různým materiálům z bezpečnostního a ekonomického hlediska,
    • příprava a vypracování správních rozhodnutí.

    Požadavky:
    • ukončené vysokoškolské vzdělání ekonomického nebo bezpečnostního směru,
    • dobrá orientace v právním řádu ČR,
    • dobrá orientace v právních předpisech upravujících podnikání v České republice (občanský zákoník, živnostenský zákon, zákon o obchodních korporacích, zákon o veřejných rejstřících),
    • znalost práce na PC,
    • velmi dobré analytické schopnosti a myšlení,
    • vyjadřovací schopnosti v písemném a mluveném projevu,
    • pečlivost, přesnost a odpovědnost,
    • odolnost vůči psychické zátěži,
    • praxe v oblasti účetnictví podnikatelů výhodou.

    Místo výkonu práce je Praha.

    Nabízíme:
    • práci v příjemném prostředí,
    • přístup k moderním technologiím,
    • profesní a jazykové vzdělávání,
    • zázemí stabilní státní instituce,
    • pracovní a platové podmínky v souladu se zákoníkem práce a nařízením vlády č. 564/2006, v platném znění.

    Součástí přijímacího řízení je provedení bezpečnostního řízení k uchazeči dle zákona č. 412/2005 Sb., v platném znění.
  • Referent státní správy - právník

    Popis práce:
    • příprava a vypracování správních rozhodnutí,
    • analýza a zaujímání stanovisek k různým materiálům z právního hlediska,
    • právní podpora odborných útvarů Úřadu

    Požadavky:
    • ukončené vysokoškolské vzdělání právního směru,
    • dobrá orientace v právním řádu ČR,
    • znalost práce na PC,
    • velmi dobré analytické schopnosti a myšlení,
    • vyjadřovací schopnosti v písemném a mluveném projevu,
    • odolnost proti stresu,
    • praxe v právní oblasti výhodou

    Místo výkonu práce je Praha.

    Nabízíme:
    • práci v příjemném prostředí,
    • přístup k moderním technologiím,
    • možnost spolupráce na projektech v oblasti kybernetické bezpečnosti,
    • profesní a jazykové vzdělávání,
    • zázemí stabilní státní instituce, pracovní a platové podmínky v souladu se zákoníkem práce a nařízením vlády č. 564/2006, v platném znění.

    Součástí přijímacího řízení je provedení bezpečnostního řízení k uchazeči dle zákona č. 412/2005 Sb., v platném znění.
  • IT Server Administrator (MS Windows a Linux)

    Náplň práce:
    • správa Windows serverů (minimálně verze 2012R2, 2008)
    • správa Linux serverů (RedHat 7.x)
    • odpovědnost za funkčnost serverové infrastruktury
    • realizuje dohodnutá optimalizační opatření
    • podle potřeby zajišťuje instalaci a implementaci nového vybavení/softwaru
    • aktivně se účastí projektů ICT - poskytuje konzultační služby projektovým týmům v rámci jejich oblasti odbornosti.

    Místo výkonu práce bude Praha, Brno.

    Požadavky:
    • SŠ nebo VŠ vzdělání
    • praxe min. 2 roky v obdobné pozici
    • všeobecný rozhled v oblasti IT klientských a serverových technologií
    • Microsoft Windows server na úrovni domény (2008, 2012)
    • velmi dobrá znalost Active Directory, Group Policy, SCOM, SCCM, WSUS, Microsoft Exchange (2007 a vyšší)
    • velmi dobrá znalost Linuxové serveru RedHat Enterprise Linux verze 6 a 7
    • znalost virtualizace na bázi KVM - RedHat Entterpise Virtualization
    • znalost virtualizace HYPER-V
    • velmi dobrá znalost TCP/IP, DHCP, DNS, L2 a L3 komunikace
    • znalost iDRAC, iLO, IMM
    • znalost SAN technologií výhodou
    • znalost podnikových procesů a jejich provázanost v informačních technologiích
    • analytické a logické myšlení
    • svědomitost a důslednost
    • výborné komunikační schopnosti
    • schopnost týmové spolupráce
    • samostatné projektové řízení
    • dobrá znalost Office produktů (LibreOffice a MS Office)
    • anglický jazyk na technické úrovni – schopnost řešit incidenty slovem i písmem

    Nabízíme:
    • práci v příjemném prostředí,
    • přístup k moderním technologiím,
    • profesní a jazykové vzdělávání,
    • zázemí stabilní státní instituce,
    • pracovní a platové podmínky v souladu se zákoníkem práce a nařízením vlády č. 564/2006, v platném znění.

    Součástí přijímacího řízení je provedení bezpečnostního řízení k uchazeči dle zákona č. 412/2005 Sb., v platném znění.
  • Referent státní správy – specialista SW

    náplní činností je především Vývoj kryptografických prostředků dle zákona č. 412/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

    Požadavky:
    • vysokoškolské vzdělání technického nebo matematického směru (zaměření na informační technologie),
    • praktické zkušenosti s vývojem SW aplikací a programováním v prostředí .NET (Visual Studio) nebo Java výhodou
    • znalosti z oblasti kryptologie a bezpečnosti informačních technologií výhodou,
    • předchozí zkušenosti z vývoje, hodnocení nebo testování kryptografických prostředků nebo informačních a komunikačních systémů výhodou,
    • praktické zkušenosti se správou a provozem kryptografických prostředků výhodou,
    • znalost angličtiny umožňující práci s odborným textem,
    • aktivní a tvůrčí přístup k řešeným úkolům.

    Práce je možná i pro absolventy vysoké školy se znalostmi z oblasti kryptologie a informačních technologií.

    Místo výkonu práce je Praha.

    Nabízíme:
    • práci v příjemném prostředí,
    • přístup k moderním technologiím,
    • profesní a jazykové vzdělávání,
    • zázemí stabilní státní instituce,
    • pracovní a platové podmínky v souladu se zákoníkem práce a nařízením vlády č. 564/2006, v platném znění.

    Součástí přijímacího řízení je provedení bezpečnostního řízení k uchazeči dle zákona č. 412/2005 Sb., v platném znění.
  • Referent státní správy – specialista HW

    náplní činností je především Vývoj kryptografických prostředků dle zákona č. 412/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

    Požadavky:
    • vysokoškolské vzdělání technického nebo matematického směru (zaměření na informační technologie),
    • praktické zkušenosti s vývojem HW a programováním v prostředí VHDL výhodou,
    • znalosti z oblasti kryptologie a bezpečnosti informačních technologií výhodou,
    • předchozí zkušenosti z vývoje, hodnocení nebo testování kryptografických prostředků nebo informačních a komunikačních systémů výhodou,
    • praktické zkušenosti se správou a provozem kryptografických prostředků výhodou,
    • znalost angličtiny umožňující práci s odborným textem,
    • aktivní a tvůrčí přístup k řešeným úkolům.

    Práce je možná i pro absolventy vysoké školy se znalostmi z oblasti kryptologie a informačních technologií.

    Místo výkonu práce je Praha.

    Nabízíme:
    • práci v příjemném prostředí,
    • přístup k moderním technologiím,
    • profesní a jazykové vzdělávání,
    • zázemí stabilní státní instituce,
    • pracovní a platové podmínky v souladu se zákoníkem práce a nařízením vlády č. 564/2006, v platném znění.

    Součástí přijímacího řízení je provedení bezpečnostního řízení k uchazeči dle zákona č. 412/2005 Sb., v platném znění.
  • Operátor vládního CERT

    Základní požadavky:

    • vysokoškolské vzdělání se zaměřením na IT,
    • znalost síťových protokolů, především TCP/IP rodiny 4 a 6,
    • znalost aplikačních protokolů (DNS, HTTP(S), SMTP, …),
    • znalost základních bezpečnostních protokolů (PKI, SSL, IPSec, PGP, DNSSEC, …),
    • základní znalost systémů IDS, IPS a konceptu firewallu,
    • znalost nejběžnějších typů útoků na IT infrastrukturu (DoS, DDoS, rootkit, buffer overflow, password cracking, …),
    • znalost systémů Unix-based a Windows,
    • porozumění anglickému technickému textu, schopnost psát jednoduché texty v angličtině.


    Specifika pracovní pozice:

    Zaměstnanec se bude zaměřovat na řešení bezpečnostních incidentů, komunikaci s národními a mezinárodními partnery a sdílení informací o incidentech. Druhou částí bude vytěžování veřejně dostupných informačních zdrojů a automatizace tohoto procesu. Dále hlubší analýza a korelace dat včetně dalšího sebevzdělávání v obou oblastech.

    Výhodou:
    • zkušenosti s incident handlingem,
    • předchozí práce s ticketovacími systémy,
    • metody business intelligence,
    • nástoje na zpracování a analýzu big data,
    • znalost prostředí technické a vazbové analýzy,
    • kladný vztah k českému jazyku.


    Místo výkonu práce je Brno.

Nabízíme:

  • práci v příjemném prostředí,
  • přístup k moderním technologiím,
  • možnost spolupráce na projektech v oblasti kybernetické bezpečnosti,
  • profesní a jazykové vzdělávání,
  • zázemí stabilní státní instituce, pracovní a platové podmínky v souladu se zákoníkem práce a nařízením vlády č. 564/2006, v platném znění.

Součástí všech přijímacích řízení je provedení bezpečnostního řízení k uchazeči dle zákona č. 412/2005 Sb., v platném znění.
Sídlo Úřadu: Praha 5, Na Popelce 2/16.

Životopis zasílejte na adresu:
P.O.BOX 49, Praha 56, 150 06
Tel. 257 283 202, Mgr. Dagmar Urbancová, vedoucí personálního odboru
e-mail: personalistika@nbu.gov.cz

Vážení,
děkujeme Vám za Váš zájem o uplatnění v našem Úřadu. Pokud Vás nebudeme kontaktovat v příštích 14 dnech od podání Vaší žádosti, považujte prosím žádost za "nerealizovanou". Nemáme bohužel kapacitu, abychom mohli reagovat na všechny žádosti o uplatnění, které průběžně dostáváme. Přesto si dovolíme ponechat Vaši žádost v databázi po dobu 2 měsíců a v případě dodatečné potřeby Vás budeme kontaktovat. Děkujeme za pochopení.

Personální oddělení